اگر کمتر از ۴۰ سال سن دارید، بلایای اقلیمی وحشتناکی را تجربه خواهید کرد

طبق مدل‌سازی‌های جدید، نسل‌های آینده به شکل نامتناسبی شرایط آب‌و‌هوایی شدید و فاجعه‌های اقلیمی فراوانی را تجربه خواهند کرد.

مطالعه‌ی جدیدی نابرابری‌های شدید بین‌ نسلی همگانی را نشان می‌دهد؛ اما دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی کودکان کشورهای درحال‌توسعه را با شدت بسیار بیشتری تحت‌ تأثیر قرار خواهد داد. بر اساس مطالعه که به این موضوع می‌پردازد که نسل‌های مختلف چگونه تحت‌ تأثیر تغییرات اقلیمی قرار خواهند گرفت، کودکی که در سال ۲۰۲۱ متولد می‌شود، به‌طور متوسط به اندازه‌ای عمر خواهد کرد که نسبت به نسل والدین خود، شاهد هفت برابر امواج گرما، دو برابر آتش‌سوزی و تقریبا سه برابر خشکسالی، به بار ننشستن محصولات کشاورزی و طغیان رودخانه‌ها باشد.

بر اساس نتایج که در مجله ساینس منتشر شد، گرمایش جهانی و خصوصاً رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی به شکل نامتناسبی زندگی جوانان و کودکان را متأثر خواهد کرد.

پژوهش جدید اولین موردی است که به شکل گسترده رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی و سناریوهای مختلف اقلیمی آینده را مدل‌سازی می‌کند و برای تعیین این موضوع که افراد گروه‌های سنی مختلف در سراسر جهان در طول زندگی خود چگونه بلایای اقلیمی را تجربه خواهند کرد، پیش‌بینی‌ها را به شکل جداگانه در گروه‌های جمعیتی مختلف به کار می‌برد. به گفته‌ی ویم تیری، دانشمند علم آب‌و‌هوا از دانشگاه مستقل بروکسل در بلژیک که هدایت پژوهش را بر عهده داشت، چنانچه سرعت گرمایش جهانی کنترل نشود، چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای در پیش رو خواهد بود. او می‌گوید:

دریافتیم که افراد زیر ۴۰ سال امروز، از نظر رویارویی با امواج گرمایی، خشکسالی و سیل در شرایط بی‌سابقه‌ای زندگی خواهند کرد. این وضعیت حتی تحت محافظه‌کارترین سناریوها نیز رخ خواهد داد.

مطالعه، نابرابری‌های شدید بین‌ نسلی همگانی نشان می‌دهد؛ اما پژوهشگران می‌گویند تغییرات اقلیمی کودکان در کشورهای درحال‌توسعه را با شدت بیشتری تحت‌ تأثیر قرار خواهد داد. این فشار حتی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که کشورها بر اساس توافق‌نامه پاریس به آن متعهد شده‌اند، به شکل بی‌تناسبی باقی خواهد ماند. توافق‌نامه پاریس، پیمان جهانی آب‌و‌هوایی است که به امضای بیش از ۱۹۰ کشور رسیده.

سیلاب در کیلن آمریکا

پس از توفند گرمسیری آیدا، کودکی در ۳۰ آگوست، قایقی را در سیلاب در کیلن می‌سی‌سی‌پی همراه خود می‌کشد

به‌ گفته‌ی پژوهشگران، تحت تعهدات کنونی کشورها، ۱۷۲ میلیون کودک در آفریقای سیاه خواهند توانست ۵۰ برابر امواج گرمایی بیشتر و ۶ برابر رویدادهای شدیدی آب‌و‌هوایی را تجربه کنند؛ این در حالی‌ است که ۵۳ میلیون کودک از همان گروه سنی در اروپا و آسیای مرکزی در این شرایط زندگی خواهند کرد.

مقاله‌های مرتبط:

نتایج در حال‌ حاضر نگران‌کننده است؛ اما تأثیر این مسئله روی زندگی مردم حتی ممکن است از برآوردهای مطالعه بیشتر باشد. علت آن است که پژوهشگران فقط روی فراوانی رویدادهای شدید تمرکز کردند که مدت و شدت آن‌ها را در نظر نمی‌گیرد.

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که تغییرات اقلیمی نه‌تنها احتمال وقوع رویدادهایی مانند امواج گرما، خشکسالی و آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد بلکه شدت آن‌ها را نیز زیاد می‌کند. تیری می‌گوید: «ما این واقعیت را به‌حساب نمی‌آوریم که موج گرمای بد ممکن است در آینده دو برابر بیشتر از امروز طول بکشد.»

پژوهشگران همچنین رویدادهای شدید را به شکل جداگانه در نظر گرفتند؛ بنابراین، مطالعه این موضوع را در نظر نمی‌گیرد که در صورت وقوع هم‌زمان این رویدادها، تأثیرات آن‌ها به چه شکلی تقویت خواهد شد. تیری می‌گوید: «این رویدادها معمولا به‌طور هم‌زمان رخ می‌دهند. مثلاً، درباره‌ی امواج گرمایی و خشکسالی یا طغیان رودها و توفندهای گرمسیری فکر کنید.»

البته دلایلی برای امیدواری وجود دارد. به‌ گفته‌ی تیری، اگر کشورها بتوانند مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای را به‌شدت کاهش بدهند و اثرات گرمایش جهانی را محدود کنند، می‌توان از برخی از وحشتناک‌ترین سناریوهای مطالعه اجتناب کرد.

افراد جوان با جنبش‌هایی مانند «جمعه‌ها برای آینده» در خط مقدم کنشگری اقلیمی قرار گرفته‌اند و از دولت‌ها می‌خواهند در این راستا اقدام کنند. رهبران جهانی قرار است از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر در اسکاتلند به‌منظور شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ گرد هم آیند. مذاکرات هفته‌های آینده بسیار مهم خواهد بود و انتظار می‌رود در این کنفرانس اهداف بلندپروازانه‌ای برای کاهش انتشارات تا سال ۲۰۳۰ تعیین شود.

یکی از نشانه‌های هشداردهنده رویداد انقراض جمعی در حال افزایش است پنگوئن‌های کمیاب در آفریقای جنوبی بر اثر نیش زنبور تلف شدند موفقیت دانشمندان در آموزش توالت رفتن به گاوها زرافه‌ها مبارزه عادلانه را ترجیح می‌دهند سازمان ملل درباره مسیر فاجعه‌بار تحقق وعده‌های اقلیمی هشدار می‌دهد منبع nbcnews
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×