اپل احتمالا در سال ۲۰۲۲ قابلیت تشخیص تصادف را به آیفون و اپل واچ اضافه می‌کند

گفته می‌شود اپل قصد دارد در سال آینده میلادی آیفون و اپل واچ را به قابلیتی برای تشخیص تصادف مجهز کند.

شنیده‌ها از آن حکایت دارند که اپل واچ یا آیفون آینده می‌توانند قابلیتی داشته باشند که به‌طور خودکار پس از تصادف با اورژانس و مراکز پزشکی تماس بگیرند. ظاهرا ویژگی یادشده قرار است در سال آینده میادی معرفی و در آیفون و آپل وا‌چ‌ها به کار گرفته شود.

در حال حاضر، ساعت‌های هوشمند اپل به حسگری مجهزند که افتادن ناگهانی افراد را تشخیص و به مراکز درمانی گزارش می‌دهد. ویژگی مذکور به برخی از کاربران درگیر در تصادف کمک کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل درصدد رونمایی از قابلیتی کاملا متمرکز بر تصادفات جاده‌ای با دقت تشخیص بالا است.

طبق اسناد مشاهده‌شده توسط وال استریت ژورنال و منابع آگاه به سیاست‌های اپل، این شرکت ظاهرا در حال جمع‌آوری داده‌های به اشتراک گذاشته‌شده ناشناس از کاربران آیفون و اپل واچ است تا دقت الگوریتم تشخیصی جدید را تنظیم کند. گفته می‌شود مواردی از تماس‌های اورژانسی در تحقیقات اپل اولویت‌بندی شده‌اند؛ زیرا گفته می‌شود تماس اضطراری پس از برخورد مشکوک که توسط شتاب‌سنج‌ها شناسایی شده است، نشانگر خوبی برای وقوع یک تصادف جدی محسوب می‌شود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل نخستین شرکتی نیست که قصد رونمایی از این ویژگی را دارد. برای مثال، گوشی‌های پیکسل ۴ و برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث در اپ استور عملکرد تقریبا مشابهی را ارائه می‌دهند. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که تشخیص تصادف در گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل یک ویژگی نرم‌افزاری است یا اینکه برای بهبود دقت عملکرد، از حسگرها و سخت‌افزار جدید استفاده خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

جالب است بدانید که غول دنیای فناوری در گذشته نیز اختراعاتی را در این زمینه ثبت کرده است. برای مثال، در سال ۲۰۱۴، این شرکت در پتنتی با عنوان «حمله اضطراری موبایل و تشخیص خرابی» نشان داد که چگونه حسگرهای آن‌بورد (تعبیه‌شده-روی-چیپ) در گوشی هوشمند یا دستگاه‌های دیگر می‌توانند به‌طور خودکار در صورت تشخیص مشکل کاربر، درخواست کمک را به برخی مراکز ارسال کنند که می‌تواند شامل حملات فیزیکی یا تصادف‌های جاده‌ای باشد.

دو سال بعد، اپل در یک درخواست ثبت اختراع تحت عنوان «تشخیص حادثه مراقبت و هشدار» مفهوم مشابهی را شرح داد. در آن درخواست ثبت اختراع، سیستم می‌تواتست از نظارت بر سلامت و سایر حسگرهای داخلی در چندین دستگاه با هم استفاده کند تا سلامت کاربر را بررسی و همچنین نوع مشکل فرد را تعیین کند.

به‌عنوان مثال، اگر آیفون تغییر ناگهانی در شتاب را تشخیص دهد و اپل واچ نتواند ضربان قلب را تشخیص دهد، سیستم می‌تواند این موضوع را به‌گونه‌ای تفسیر کند که کاربر دچار حمله قلبی شده و ناتوان است. سیستم همچنین می‌تواند تصادفات رانندگی، سرقت و سایر حوادث را شناسایی کند، با اعضای خانواده یا خدمات اضطراری بسته به آنچه که فکر می‌کند تماس بگیرد.

ردمی واچ 2 در مقابل ردمی واچ: مقایسه دقیق مشخصات تصاویر رندر اپل واچ را همراه با ناچ به نمایش می‌گذارند متا (فیسبوک سابق) در حال ساخت یک ساعت هوشمند برای رقابت با اپل واچ است اپل واچ‌های آینده می‌توانند شامل مدل «پرو» باشند هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو سونی با قیمت ۲۶۰ دلار معرفی شد منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×