اسپیس ایکس خدمه ماموریت Crew-3 را با موفقیت به ایستگاه فضایی پرتاب کرد

اسپیس ایکس با ارسال تیم جدیدی از فضانوردان سوار بر کپسول کرو دراگون به فضا، سومین مأموریت سرنشین‌دار عملیاتی خود برای ناسا را با موفقیت پرتاب کرد.

امروز صبح به وقت ایران، اسپیس ایکس با پرتاب خدمه چهار نفره‌ای دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی، پنجمین پرواز فضایی انسانی خود را رقم زد. فضانوردان سوار بر کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس تقریبا یک روز بعدی را در مدار سپری خواهند کرد و سپس به ایستگاه فضایی متصل خواهند شد.

مأموریت امروز با نام Crew-3 سه فضانورد ناسا به‌نام‌های راجا چاری، تام مارشبرن و کایلا بارون و یک فضانورد آلمانی به نام متیوس مورر از سازمان فضایی اروپا را حمل می‌کند. پس از تاخیرهای متعدد، این چهار فضانورد سرانجام در ساعت ۵:۳۳ بامداد پنجشنبه به وقت ایران برفراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا به هوا برخاستند. فالکون ۹ پس از رساندن موفقیت‌آمیز کپسول حامل فضانوردان به مدار نزدیک زمین، به سمت سیاره بازگشت و روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

پرتاب امروز به‌عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا، سومین مأموریت سرنشین‌دار عملیاتی اسپیس ایکس برای سازمان فضایی آمریکا بود. هر مأموریت ازجمله کرو ۳ قرار است تقریبا ۶ ماه به‌طول انجامد و اسپیس ایکس مسئولیت پرتاب فضانوردان و بازگرداندن آن‌ها به خانه را برعهده دارد. انتظار می‌رود فضانوردان کرو ۳ در حوالی بهار ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.

فضانوردان کرو ۳ با خانواده هایشان خداحافظی می‌کنند

فضانوردان کرو ۳ در آستانه پرتاب با خانواده‌هایشان خداحافظی می‌کنند.

وسیله نقلیه اصلی اسپیس ایکس برای رساندن انسان به مدار، کرو دراگون است؛ فضاپیمایی خودکار با ظرفیت حمل چهار نفر و مجهز به صفحات لمسی تعاملی. این کپسول همچنین به‌نحوی طراحی شده است تا بدون نیاز به دخالت خدمه و به‌صورت خودکار به ایستگاه فضایی متصل شود. تقریبا در ساعت ۳:۴۰ بامداد فردا به وقت ایران، دراگون حامل تیم کرو ۳ اقدام به اتصال به ایستگاه فضایی خواهد کرد و سپس نزدیک به یک ساعت بعد، فضانوردان با گشودن دریچه به سکونتگاه جدیدشان وارد خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

درآنجا، خدمه‌ای سه نفره شامل مارک ونده هی، فضانورد ناسا و آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف، کیهان‌نوردان روس که ازقبل در ایستگاه فضایی ساکن بوده‌اند، به تازه‌واردان خوشامد خواهند گفت. هفت فضانورد ساکن در ایستگاه در حوالی ساعت ۵:۵۰ به وقت ایران مراسم استقبال کوتاهی برگزار خواهند کرد. مورر، فضانورد آلمانی رسما ۶۰۰امین فرد پروازکرده به فضا محسوب می‌شود؛ درحالی‌که بارون فرد ۶۰۱ام است.

خدمه کرو ۳ فرصت دیدار با گروهی دیگر از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی را از دست دادند. این تیم چهار نفره که ۶ ماه پیش در مأموریت کرو ۲ به آزمایشگاه مداری پرتاب شده بودند، روز سه‌شنبه درون کپسول کرو دراگون خود به زمین بازگشتند. درابتدا قرار بود خدمه کرو ۳ پیش از بازگشت فضانوردان کرو ۲ زمین را ترک کنند؛ اما مجموعه‌ای از تاخیرها پرتاب آن‌ها را عقب انداخت.

بازگشت کرو ۲ و فرود آبی فضانوردان در خلیج مکزیک به خوبی انجام شد. بااین‌حال، یکی از چهار چتر نجات اصلی فضاپیما در مسیر رسیدن به آب قدری آهسته‌تر از بقیه باز شد. با وجود این نقص، کپسول سرنشینان خود را به سلامت فرود آورد. به گفته ناسا، فاصله زمانی بین فرود آبی کرو ۲ و پرتاب کرو ۳، کوتاه‌ترین در تاریخ پروازهای فضایی انسانی بود.

در آستانه پرتاب امروز، ناسا برای اطمینان از عدم برخورد قطعه‌ای زباله مداری با ایستگاه فضایی، باید مانور کوچکی انجام می‌داد. درحوالی نیمه‌شب پنجشنبه، پیشرانه‌های فضاپیمای روسی پروگرس روشن شدند و با بالابردن جزئی ایستگاه فضایی، آن را از مسیر حرکت قطعه‌ای از ماهواره قدیمی چینی Fengyun-1C دور کردند. این مانور، مسیر را برای رسیدن ایمن تیم کرو ۳ در فردا صبح هموار کرد.

ناسا بازگشت انسان به ماه را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق می‌اندازد کهکشان ها | نحوه به‌وجود‌آمدن، انواع، تعداد و هر آنچه باید بدانید ستاره‌شناسان به علت شکل عجیب وسط کهکشان آندرومدا پی بردند کشف یک سامانه ستاره‌ای با سیاراتی در مدار‌های عمود بر یکدیگر اسپیس ایکس خدمه چهارنفره فضانوردانش را با موفقیت به زمین بازگرداند منبع theverge
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×