استرالیا می‌خواهد بیش از ده‌هزار اسب وحشی را از بین ببرد

در طرحی برای محدودکردن تعداد اسب‌های وحشی در استرالیا، مقام‌های حیات‌وحش می‌خواهند بیش از ده‌هزار رأس را از بین ببرند؛ اما دانشمندان می‌گویند کافی نیست.

مقام‌های حیات‌وحش استرالیا قصد دارند بیش از ده‌هزار رأس اسب وحشی را در این کشور به‌عنوان طرحی برای محدود‌کردن تعداد این گونه بِکُشند یا به‌جای دیگری منتقل کنند؛ اما دانشمندان به‌علت تعداد کم اسب‌هایی که قرار است از بین بروند، از این طرح انتقاد می‌کنند.

براساس بررسی هوایی سال ۲۰۱۹ سازمان پارک‌های ملی آلپ استرالیا، بیش از ۲۵ هزار رأس اسب وحشی در استرالیا وجود دارد. بیشترِ این اسب‌ها که نام محلی آن‌ها «برومبی» است، در منطقه‌ی آلپی استرالیا زندگی می‌کنند که در محل برخورد سه ایالت قرار دارد: نیو‌ساوت‌ولز (NSW) و ویکتوریا و قلمرو پایتختی استرالیا.

دیوید واتسون، متخصص بوم‌شناسی در دانشگاه چارلز استورت، به نیچر گفت: «محیط آلپی استرالیا فقط ۱ درصد از این قاره را در‌بر می‌گیرد و گونه‌های بومی درمعرض تهدیدی دارد که در هیچ‌جای دیگری یافت نمی‌شوند.»

اسب های وحشی در استرالیا / wild horses

مقام‌های حیات‌وحش استرالیا قصد دارند بیش از ده‌هزار رأس اسب وحشی را از بین ببرند

اسب‌ها که گونه‌ای مهاجم در استرالیا هستند، به‌سرعت تولیدمثل و آسیب گسترده‌ای به اکوسیستم منطقه وارد می‌کنند. یکی از مناطق تحت تهدید خاص پارک ملی کازیسکو در نیو‌ساوت‌ولز است که محل زندگی بیش از چهارده‌هزار رأس اسب وحشی است.

پیش‌نویس طرح جدید را که اول اکتبر سازمان پارک‌های ملی و حیات‌وحش در نیو‌ساوت‌ولز منتشر کرد، قصد دارد تا تعداد اسب‌های وحشی را در پارک ملی کازیسکو به سه‌هزار رأس برساند. پس‌از‌آن، این جمعیت کاهش‌یافته به ۳۲ درصد از پارک محدود می‌شوند.

مقام‌ها می‌گویند این طرح ضمن حفظ ارزش میراث برومبی‌ها (مفهوم بحث‌برانگیزی که قانون ایالتی در سال ۲۰۱۸ مطرح کرد و برومبی‌ها را با اینکه ساکنان اروپایی وارد این منطقه کرده‌‌‌اند، ازنظر فرهنگی برای پارک مهم تعریف می‌کند)، منطقه را ایمن حفظ خواهد کرد.

در نامه‌ی سرگشاده‌ای که ۲۹ اکتبر منتشر شد، ۶۹ دانشمندان از آکادمی علوم استرالیا استدلال کردند که پیش‌نویس طرح مذکور تعداد بسیار زیادی از برومبی‌ها را باقی می‌گذارد و به‌خوبی از پارک دربرابر تأثیرات اسب‌ها محافظت نخواهد کرد.

دانشمندان می‌گویند مقام‌ها تحت‌تأثیر لابیگری طرفداران اسب‌های وحشی قرار دارند و شواهد علمی را نادیده می‌گیرند. جان شاین، رئیس آکادمی علوم استرالیا، در بیانیه‌ای گفت مقام‌ها باید به علم و جدیدترین شواهد علمی و توصیه‌های دانشمندان درمورد بهترین روش محافظت از پارک دربرابر آسیب‌های قابل‌توجه ناشی از اسب‌های وحشی توجه کنند.

بی‌توجهی به این توصیه‌ها نشان‌دهنده‌ی بی‌توجهی به اکوسیستم‌های بومی تهدیدشده در استرالیا و گونه‌هایی است که تحت تهدید اسب‌های وحشی قرار دارند و با خطر انقراض مواجه شده‌اند.

در این نامه، دانشمندان از سازمان ملی پارک‌ها و حیات‌وحش خواستند که تعداد برومبی‌ها را به سطحی بسیار کمتر از سه‌هزار رأس پیشنهادی کاهش دهند و به‌جای دو‌سوم پارک، از تمام پارک دربرابر این حیوانات محافظت کنند.

برومبی‌ یا اسب های وحشی در پارک ملی استرالیا / brumbies

برومبی‌ها در منطقه‌ی آلپی پارک ملی کازیسکو در نیو‌ساوت‌ولز

واتسون به نیچر گفت دولت نیو‌‌ساوت‌ولز بدترین جا را برای پرسه‌زدن اسب‌های وحشی انتخاب کرده است. منطقه‌ی آلپی استرالیا محل زندگی تعدادی از گونه‌های درمعرض تهدید و آسیب‌پذیر، ازجمله ماهی‌های گونه Galaxias tantangara و قورباغه درختی آلپی (Litoria verreauxii alpina) و موش صحرایی پهن‌دندان (Mastacomys fuscus) است.

هیچ پستاندار سُم‌دار بومی در استرالیا وجود ندارد؛ بنابراین، برومبی‌ها نیز آسیب زیادی به پوشش گیاهی ظریفی وارد می‌کنند که برای تحمل آن‌ها تکامل پیدا نکرده است. افزایش جمعیت آن‌ها به چرای بی‌رویه شدیدی نیز منجر شده است. دان دریسکول، بوم‌شناسی از دانشگاه دیکین استرالیا گفت: «این مناطق خیلی شکننده هستند و نمی‌توانند تاخت‌وتاز علف‌خواران بزرگ را تحمل کنند.»

مقاله‌های مرتبط:

دو ایالت آلپی دیگر موضع محکم‌تری درمورد اسب‌های وحشی اتخاذ کرده‌اند. قلمرو پایتختی استرالیا که با پارک ملی کازیسکو هم‌مرز است، رویکردی با تحمل صفر را دربرابر اسب‌های وحشی در پیش گرفته و هر اسب وحشی را که از مرزهای آن رد می‌شود، حذف می‌کند. به‌گزارش ABC News، اول نوامبر ویکتوریا نیز برنامه‌ی مدیریتی خود را منتشر کرد که هدف آن حذف کامل تمام اسب‌های وحشی از زیستگاه‌هایی در ایالت است که بیشتر از همه درمعرض خطر قرار گرفته‌اند.

روش ارجح برای حذف برومبی‌ها از زیستگاه‌های وحشی انتقال آن‌ها به زمین‌های خصوصی است؛ اما این روش زمان‌بر و پرهزینه است و از سال ۲۰۰۲، فقط حدود هزار برومبی در نیو‌ساوت‌ولز با موقعیت جابه‌جا شده‌اند. اگر این رویکرد شکست بخورد، مقام‌ها قصد دارند اسب‌ها را با تیراندازی هوایی از بین ببرند که در آن کارشناسان مجرب از روی هلیکوپتر به اسب‌ها تیراندازی می‌کنند.

در نامه‌ی سرگشاده، دانشمندان به مطالعه جدیدی که ۱۷ سپتامبر در مجله Biological Conservation منتشر شد، اشاره کردند که نشان می‌داد ۷۱ درصد از استرالیایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی موافق بودند که حذف این حیوانات برای حفاظت از گونه‌های درمعرض خطر انقراض پذیرفتنی است.

به‌گزارش نیویورک‌تایمز، مشکل برومبی‌ها در استرالیا مانند مشکل ماستنگ‌ها (نوعی اسب رمیده) در ایالات متحده است که جمعیت آن‌ها به‌شدت زیاد شده. اگرچه طبق قوانین کنونی، کشتار این اسب‌ها ممنوع است، حافظان محیط‌زیست باید درمورد آن‌ها به عقیم‌سازی و جا‌به‌جایی تکیه کنند.

داستان تراژیک آلودگی پلاستیک؛ بازیافت راه نجات نیست عنکبوت‌های جهنده با حواس استثنایی خود جهانی فراتر از ادراک ما را درک می‌کنند کوسه‌های سفید بزرگ تفاوت بین انسان‌ و طعمه را متوجه نمی‌شوند اپل از کار روی ۱۰ پروژه جدید برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داد روی بدن نوزاد اختاپوس اندام‌های اسرارآمیزی رشد می‌کند که پس از مدتی ناپدید می‌شود منبع livescience
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×