احتمال خریداری پینترست توسط پی‌پال با قیمت نجومی ۴۵ میلیارد دلار

به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که از احتمال خریداری شدن پینترست توسط پی‌پال با قیمت ۴۵ میلیارد دلار خبر می‌دهد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشرشده، پی‌پال و پینترست در آستانه آشکارسازی معامله‌ای هستند که در پی آن شرکت مالی خدماتی معروف، پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری تصاویر را به‌ دست خواهد آورد. این خبر به دنبال گزارشی است که صبح امروز توسط بلومبرگ منتشر شد و مذاکره‌ این دو شرکت را علنی کرد. ارزش معامله مذکور ۴۵ میلیارد دلار یا ۷۰ دلار به ازای هر سهم است و بیشتر با سهام پی‌پال پرداخت خواهد شد.

به گزارش گیزموچاینا، پس از گزارش صبح بلومبرگ، سهام پینترست شروع به بالا رفتن کرد، با قیمت ۶۲٫۶۸ دلار بسته شد و ۷٫۰۹ دلار (۱۲٫۷۵ درصد) افزایش یافت. طی پنج روز گذشته، سهام این شرکت بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد شایعات مربوط به این معامله ممکن است به بیرون درز کرده و در حال پخش شدن باشد.

ارزش پینترست در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۰ میلیارد دلار بود. از آن زمان به دلیل شروع ویروس کرونا، این شرکت شاهد افزایش چشم‌گیر کاربران خود بود. البته به‌تازگی پینترست گفته است پس از کاهش فشار روزهای کرونایی و قرنطینه، رشد کاربران آن آهسته‌تر شده. به گفته یک منبع ناشناس، پی‌پال پس از اینکه پلتفرم Shopify برای ترکیب تجارت الکترونیکی و فناوری مالی هزینه کرد، برای انجام معامله با پینترست تحت فشار قرار گرفت. سال گذشته Shopify با buy now همکاری کرد تا بتوانند خدمات بهتری به کاربران خود ارائه بدهد.

پینترست و پی پال

اگر معامله مذکور به نتیجه برسد، این بزرگ‌ترین خرید یک شرکت رسانه‌های‌ اجتماعی خواهد بود که تاکنون انجام شده است. در حال حاضر خرید لینکدین توسط مایکروسافت به ارزش ۲۶٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶، بزرگ‌ترین معامله در این دسته است. اگر همه چیز برای ارائه‌دهنده پرداخت‌های آنلاین مطابق انتظار پیش برود، ممکن است این معامله در اوایل ماه آینده و زمانی که پی‌پال درآمد سه‌ماهه خود را گزارش می‌کند، اعلام شود. البته توجه داشته باشید که این قرارداد هنوز قطعی نیست و شرایط مربوط به آن ممکن است تغییر کند. با انتشار خبر مربوط به این معامله، سهام پی‌پال در حالی سقوط کرد که پینترست شاهد افزایش سهام خود بود.

مقاله‌های مرتبط:

با خرید پینترست، پی‌پال می‌تواند رشد تجارت الکترونیکی بیشتری به خود اختصاص بدهد؛ زیرا خریداران آنلاین از اینفلوئنسرهای فضای مجازی پیروی می‌کنند. همچنین این معامله می‌تواند به پی‌پال کمک کند درآمد خود را با تبلیغات افزایش بدهد.

قیمت پیشنهادی پی‌پال برای خرید پینترست که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده، ۶۲ برابر درآمد این شرکت رسانه‌های اجتماعی قبل از محاسبه سود، مالیات و استهلاک در ۱۲ ماه گذشته است. پی‌پال برای افزایش عرضه تجارت الکترونیکی خود به خرید پینترست و شرکت‌های دیگر روی آورده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت Honey Science را به مبلغ ۴ میلیارد دلار و اوایل امسال، شرکت Payidy مستقر در ژاپن را با قیمت ۲٫۷ میلیارد دلار خریداری کرد. پی‌پال در ماه می سال جاری، شرکت Happy Returns را نیز به دست آورد.

ایوان شارپ، بنیان‌گذار پینترست، هفته گذشته اعلام کرد که از سمت خود به‌عنوان مدیر خلاق شرکت کناره‌گیری می‌کند تا به LoveFrom، شرکتی به رهبری جانی آیو که به طراحی بسیاری از محصولات اپل معروف است، بپیوندد.

به نظر شما آیا معامله پینترست و پی‌پال نهایی می‌شود؟ اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، آیا پی‌پال می‌تواند خدمات بهتری ارائه کند و در پی آن، سود بیشتری به دست آورد؟

استیکینگ در ارزهای دیجیتال چیست و چگونه با آن درآمد کسب کنیم برزیل گران‌ترین مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و ایرپاد ۳ جهان را دارد قیمت بیت کوین اوج تاریخی خود را شکست؛‌ این‌بار ۶۶ هزار دلار رپد بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد حجم معامله یک میلیارد دلاری ETF بیت کوین در اولین روز کاری منبع gizmochina
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×