اتحادیه اروپا مبارزه علیه انحصارطلبی سیستم پرداخت اپل پی را گسترش می‌دهد

گفته می‌شود کمیسیون اروپا قصد دارد سیستم پرداخت الکترونیک اپل را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کند؛ زیرا این تنها سرویس پرداختی است که می‌تواند از تراشه NFC آیفون استفاده کند.

مدتی است کانون توجه دستگاه‌های نظارتی کمسیون اروپا بر احتمال انحصارطلبی اپل در بخش پرداخت‌های الکترونیک معطوف شده و گفته می‌شود مارگرت وستاگر، بازرس ضد انحصار اتحادیه اروپا، از ژوئن سال گذشته در حال بررسی موشکافانه‌ی اپل پی بوده است. اکنون منبعی آگاه گزارش می‌دهد که کمیسیون اروپا با تغییر جهت از آن مقطع، تنها روی انحصار استفاده از قابلیت‌های تراشه NFC در محصولات کوپرتینویی‌ها کار می‌کند.

به‌طور کلی، تراشه NFC در آیفون و اپل واچ امکان پرداخت بدون تماس را فراهم می‌کند؛ اما در واقع اپل پی تنها سرویس پرداختی محسوب می‌شود که می‌تواند از سخت‌افزار یادشده برای این منظور استفاده کند. در دستگاه‌های اندروید چندین سرویس پرداخت می‌توانند پرداخت‌های بدون تماس را با استفاده از تراشه NFC ارائه بدهند؛ اما در آیفون، هیچ سرویس رقیبی مجاز به استفاده از سخت‌افزار NFC نیست.

مقاله‌ی مرتبط:

در این گزارش آمده که نگرانی‌های اولیه کمیسیون اروپا شامل شرایط و ضوابط اپل در مورد نحوه استفاده از اپل پی در برنامه‌های تجار و وب‌سایت‌ها است. نگرانی‌ها ممکن است به دلیل دسترسی گسترده به سرویس اپل پی و تجربه بهتر کاربران آیفون در مقایسه با سایر خدمات ایجاد شده باشد و با افزایش پرداخت‌های بدون تماس در طول بحران همه‌گیری ویروس کرونا، این روند می‌تواند‌ تسریع شود.

در حال حاضر، سیستم پرداخت دیجیتال اپل تنها رقیب جدی برای پی پال محسوب می‌شود و به‌طور روزافزون محبوبیت این سیستم در حال افزایش است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود بیش از ۹۰ درصد فروشگاه‌های آمریکایی از این شیوه پرداخت پشتیبانی می‌کنند و فعالیت‌های آن در سایر نقاط جهان نیز در حال افزایش است.

گفته می‌شود مجری رقابت اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی بیانیه اعتراضی‌اش برای متهم کردن اپل به رفتارهای ضد رقابتی است که انتظار می‌رود سال آینده گریبان‌گیر این شرکت شود. اتهام انحصارطلبی می‌تواند اپل را در معرض جریمه بزرگی قرار بدهد و مجبور کند تراشه NFC را به روی سیستم‌های پرداخت رقیب در اروپا باز کند. جالب است بدانید که تحقیقات مشابهی در استرالیا در حال انجام است و این می‌تواند اپل را با مشکلات حقوقی متعددی مواجه کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید. اپل با انتشار ویدئویی دهمین سالگرد فوت استیو جابز را گرامی داشت بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل سومین نسخه بتای iOS 15.1 شامل گزینه‌ای برای خاموش کردن تغییر حالت خودکار به دوربین ماکرو است سومین نسخه بتای iOS 15.1 پشتیبانی از ProRes را به مدل‌های پرو آیفون ۱۳ می‌آورد مشکلات زنجیره تأمین آیفون ۱۳ می‌تواند گریبان‌گیر اپل شود منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×